woensdag 26 december 2012

Fijne Feestdagen



Kerstmis 2012

Nog nooit zo druk gehad in de afgelopen weken en wat een spanning dat op de 12e en ook op de 21e december de wereld niet verging.We maakte er allemaal grapjes over maar dit wil niet zeggen dat er niets gebeurde. Velen kennen het concept niet, niet dat ik er alles van weet maar de verschuiving heeft zich hierdoor toch gemanifesteerd en dit blijft door gaan. Het kwam enorm onder de aandacht en er werd lachwekkend over gedaan maar menigeen die erdoor beangstigd werden, ook mijn dochter Kim. Je kan het uitleggen zoals je het wilt, het wordt niet begrepen en je kunt er gewoon niets mee dan mee lachen. We zijn er nog...  en ik hoop dat we met zijn allen over de hectic heen gaan en nog meer aan ons zelf kunnen werken voor een betere wereld in een ander systeem, want dit is het uiteindelijke doel van de ascentie, nu op volle gang waarin nog een hoop te doen. Je hoeft er alleen maar in te geloven, voor velen al een weten dat er een andere wereld komt en al is.

Zoals ik al zei druk, druk en druk, vooral op het vrouwencentrum. Nog voor de kerstweek werd ik opgeroepen door de sociale dienst, kon ik net niet gebruiken op dat tijdstip. Wat een spanning en ik voelde al aan, dit gaat niet goed. Een andere consulent kreeg ik want de vorige was vertrokken en deze was minder begripvol. Ze had niet eens in mijn dossier gedoken en haar wil was wet. Ze wilde me weg van het centrum en dat ik ergens anders vrijwilligerswerk ging doen terwijl ik daar mijn plek had. Direkt na de feestdagen. Baanbrekend werk en vandaar uit kon doorstromen naar een betaalde baan. Nou het ligt veel complexer om aan een betaalde baan te komen en baanbrekend werk was voor mensen die lange tijd niet meer hadden gewerkt, moesten leren op tijd op te staan en weer structuur krijgen. Kreeg achteraf te horen van de coordinatoren van het vrouwencentrum want wist niet eens wat het was. Ik denk dit mens is gek en onderschat mij helemaal, je voelde je ook erg klein bij haar en hoewel je ze aanhoorde, ze wilde niet luisteren. Ze had allerlei baantjes voor mij in petto maar alles die ik fysiek niet meer kan. Het centrum was er ook niet blij mee en nam contact op maar ook de coordinator kon niet tot haar doordringen en ging er verder mee. Een paar dagen later werd ik door haar gebeld, ik kreeg te horen dat die zelfde consulente een andere vrouw werd en dat ik een half jaar op het centrum mocht blijven met bepaalde voorwaarden eraan. Natuurlijk dat er gewerkt wordt naar een betaalde baan....  waarvan het probleem nog niet doorgedrongen is bij haar maar wel blij dat we nu meer tijd hebben om daarop te gaan voorbereiden. Door dit gebeuren transformeerde er veel oude resten waar velen mee werden geconfronteerd. Het gevoel er nooit klaar mee te zijn maar juist het tegendeel werd gegeven wat je als opruiming kon zien. One never know at the time being but it all solves up. Je hoeft er niets voor te doen dan proberen tot inzicht te komen welke altijd een outcome heeft.
We hadden voor de kerstviering dit jaar in het centrum het hoogst aantal mensen uitgenodigd, zo'n 140 mensen. Het was een gezellige boel maar keihard werken voor de organisatie en diegene die moesten koken en bakken. Drie verschillende menu's, een traditionele, een Limburgse en een Oosterse waarvan we ieder twee mochten benuttigen. Het smaakte allemaal voortreffelijk en vrijwel alles ging op. Daarnaast ook de Yule-viering gedaan en ook deze werd drukker bezocht dan anders. Vandaag was ik naar mijn moedertje in het bejaardetehuis met Kim en de kleine Djamiro. Het is ongelofelijk hoe gek ze met de kleine is, daardoor nog geen oog voor andere bezoekers maar het doet je goed om haar blij te zien. Volgende week naar mijn andere dochter in Noord-Limburg, ook een feest op zich en dan verder hou ik het met alles heel simpel en geniet ik van de rust met mijn diertjes. Hou mijn hart nog even vast voor oudjaarsavond met het vuurwerk in verband met de beestjes, maar ook dat zal wel goed gaan als voorgaande jaren.

Iedereen wens ik een heel fijn kerstfeest, geniet ook van de kleine dingen om je heen en dat het ook voor jullie zeer vreedzaam e liefdevol mag verlopen.

Veel liefs Grainne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten