dinsdag 20 november 2012

Vollemaansboodschap Mr Morya voor 28 november 2012


Meditatie ter gelegenheid van de volle maan van 28 november 2012
(Fragment uit Morya cursus 41)


Meester Morya,
Het is goed om in je leven af en toe eens de balans op te maken van: 'wat brengt mij in evenwicht? Waar wil ik naartoe met mijn leven zonder te moeten overdrijven? Wat brengt mij kracht? Wat doet deugd? Wat is interessant? Wat is belangrijk?' Dergelijke vragen maken eigenlijk het doel duidelijker.

Want het kan inderdaad zijn dat je als je niet oppast doelloos rondloopt, met een beetje dit en een beetje dat en een beetje zo en een beetje anders, en iedere keer weer het gevoel hebt van: 'ik kom niet in mijn echte leven.' Daarom moet je af en toe eens stout kunnen zijn. Gewoon het gevoel kunnen ontwikkelen van: 'ik doe mijn ding', misschien tegen anderen in zelfs, maakt niet zoveel uit.

Als je met goede dingen bezig bent en zal zijn, zal het heus wel gezien worden. Je hoeft niemand te overtuigen, ook jezelf niet. Gewoon doen. Wat je innerlijk diep in je hart voelt belangrijk te zijn, doen. Niet te veel uitstellen, niet te veel zoeken naar uitvluchten. Want het kan zijn dat je daar handig in wordt en dan iedere keer jezelf in het ootje neemt, of dingen doet die je eigenlijk niet wil doen, waar je achteraf spijt van hebt, of waar je denkt: 'ja, dat had niet gemogen, of ik had het anders moeten kunnen doen.' En zo blijf je rond jezelf draaien als rond iets zonder veel betekenis.

Die situatie moet je proberen te doorgronden, te doorzien, te veranderen. Je moet jezelf leren zien als een belangrijk iemand, die belangrijk werk kan doen én voor jezelf én voor de ander én voor de aarde, voor de wereld. Innerlijk weet je dat je je kan richten op de goddelijke wereld, en dit betekent telkens opnieuw een vernieuwing en ook dat moet je leren zien. 'Geen één moment is hetzelfde, maar ik moet het mij realiseren, ik moet wakker zijn om dit te kunnen zien. En iedere keer dat ik eraan voorbijga en het niet zie, kan het inderdaad lastiger worden voor mij omdat ik dan geneigd ben dingen op mij te nemen die eigenlijk niet juist zijn of waar ik niet mee bezig moet zijn.' Meester Morya

© Geert Crevits, www.morya.org

Geen opmerkingen:

Een reactie posten