dinsdag 15 januari 2013

Vrouw die konijn redde moet betalen

Kitty de Kuijper uit Den Haag redde een konijn uit een afvalcontainer, maar nu blijkt dat ze het beestje niet zomaar mag houden. Tot haar verbazing moet de Nederlandse betalen voor de adoptie van het knaagdier.
"Stoppen", riep de Haagse toen de ondergrondse container voor haar deur werd geleegd. Tussen het afval zag ze iets bewegen. Geen rat, maar een bruin konijntje, bedolven onder kilo's vuilnis. De Kuijper wist het beestje te vangen en gaf het te eten, totdat de Dierenambulance Den Haag het kwam ophalen. "Het konijn was drijfnat en rook naar alcohol", vertelt ze. "Het arme dier heeft waarschijnlijk dagen onder vuil en flessen drank gelegen."

Ziektekosten betalen
De Kuijper wil het konijn dolgraag een thuis bieden. Maar dat blijkt zomaar niet te gaan. "Ik kreeg van de mensen van de dierenambulance te horen dat de ziektekosten van het dier dan voor mij waren. Maar ik heb het konijn toch niet gedumpt", zegt ze verontwaardigd. "Geld voor grote operaties heb ik ook niet. Ik wil het beestje alleen een goed thuis bieden."

Bij navraag blijkt dat de Haagse de plaatsingkosten moet betalen, als ze het konijn wil houden. "Dat zijn de kosten die asielen en dierenopvangcentra maken om een beest gezond af te leveren bij de nieuwe eigenaar", aldus een medewerker van de Dierenambulance Den Haag. "Het konijn wordt ingeënt, ontwormd en eventueel gesteriliseerd of gecastreerd. De overige medische kosten zijn voor ons. Een nieuwe baas draait natuurlijk niet op voor wat de oude eigenaar heeft veroorzaakt."

Hoewel De Kuijper het vreemd vindt om na haar heldendaad te betalen, gaat ze toch overstag. "Tot 100 euro wil ik nog wel gaan, dat zou ik anders ook kwijt zijn als ik naar de dierenarts ga. Maar als je vrijwillig een thuis aanbiedt, zou je het huisdier eigenlijk gratis moeten krijgen."

bron: nieuws.be 

2 opmerkingen:

  1. Gho, ik vind dat toch rar dat zij, die het arme beestje wilde redden nog ook moet opdraaien voor de gemaakte kosten. In wat voor een rare wereld leven we toch!!!
    En wat een vreselijke mensen,( nou ja mensen!!!) zijn dat toch die zo maar een levend wezen in de afval dumpen. Mijn hart doet iedere keer zo`n pijn als ik zo iets lees, en ik heb al zo`n zwak hart. Gelukkig heeft dat beestje geluk gehad...
    Lieverd, bedankt voor het plaatsen op mijn blog, zo leuk gedaan. Ik krijg het niet voor elkaar, want MENU staat bij mij helemaal niet van links boven. Dus ik heb echt alles geprobeerd, maar het lukt gewoon niet, maar ja ik ben ook op dat gebied een regelrechte ramp...hahaha...
    Bussi Christl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is afschuwelijk, weet ik maar als iemand zo'n beestje redt en daar nog voor moet betalen wilt ze het houden. Ik begrijp dat instellingen ook kosten hebben maar in dit geval vind ik dit heel triest.

    Nee lieve meis, menu staat er ook niet maar zo noem je het lol Is niet erg, we komen er wel uit maar ze moeten dit ook in orde maken en dat duurt wel erg lang..... that's the disaster hahaha

    Knuff en veel liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen