woensdag 16 oktober 2013

Druk en actief, zowel innerlijk als naar buiten toe


Wandelen in Schin op Geul

Het is vakantie en kom nog steeds weinig aan mezelf toe. Ik heb ondertussen zowat een beetje het op een rijtje gezet en besloten om meer met mijn homepage te gaan werken. Ook dat gaat niet al te snel. Zelfs de channelings ontbreekt het me aan tijd om te lezen. Ben nu meer naar buiten gericht en zit in een hele andere fase, een groeifase zou je kunnen zeggen die een totaal andere richting krijgt. Ondertussen werk ik vier dagen bijna voltijds bij het vrouwencentrum en zie daar meer in een ander perspectief. Meer connectie met het werk zelf, meer verbinding met de mensen, voelt prima en goed en krijg natuurlijk meer verantwoordelijkheid waar ik niet op sta te wachten maar anderzijds weet je dat het een betekenis heeft voor jezelf en voor het centrum. Misschien zit daar iets van faalangst bij mij omdat je het ook moet waarmaken. Jij kan die verantwoordelijkheid aan en daar hebben we alle vertrouwen in. Goed om te horen en daarnaast moet je het vertrouwen in jezelf hebben. Met dit alles veranderd het hele zelfbeeld, een stuk krachtiger en je durft meer, dat merk ik heel goed vanuit mijn eigen bescheiden innerlijke zelf. Ben wat ontwikkeling aangaat er heel wat op vooruit gegaan.




Maar dan...zoals jullie weten is dit geen betaald werk en moest ik van de soos een keuring ondergaan om me betaald aan het werk te krijgen wat geen perspectief gaf omdat het er gewoonweg niet is. Daar hebben ze echter geen oren naar, gooien het op de overheid, doen hun ding... maar gelukkig pakte dat goed uit en ben ik een jaar er van vrij gesteld. En dan.... zo blijf je ieder jaar hannesen met dezelfde frustraties en onzekerheid. Velen van de stuurgroep, waaronder ik moeten het centrum over 2 jaar gaan leiden en dan onder die onzekerheid? Een van ons heeft dit kenbaar gemaakt aan het bestuur want zo worden cursussen en inzet misschien voor niks ingezet. Onze coördinator heeft het volste vertrouwen maar wij niet vanwege de soos kennende, dus is er een brief naar de wethouder gegaan en daar hopen we verder mee te komen.

Ook de crisis maakt het allemaal niet gemakkelijker voor het centrum die het zelfstandig moet doen. Steeds minder sponsors en fondsen die geld beschikbaar geeft en wij daardoor minder voor de mensen kunnen doen. Doch blijven we creatief eronder en vinden we middelen uit waardoor we toch wat extra kunnen besteden door verkoop van boeken en acties, en van de opbrengst nemen we bv een bioscoopje of een mooie wandeling. Gisteren gingen we met de vrouwen naar de natuurfilm "De nieuwe wildernis" kijken en die was buitengewoon prachtig! Z kan je af en toe nog iets ontspannends doen. Onlangs een zeer drukke open dag gehad waar we alles op alles hadden gezet in de pr-groep en die was zeer geslaagd waardoor nieuwe aanmeldingen kwamen want het geld moet toch ergens vandaan komen. Het jaarlijkse kamp is helaas niet meer op te brengen maar in de plaats daarvan gaan we dag-trippen maken. Komt dan tot onze verbazing plots een gift van meander-groep binnen met een geldbedrag van 5.000 euro. Nou dit was gewoon geweldig en we waren natuurlijk allemaal ontzettend blij ermee.


Mabon-viering

Met de Heksen-Clan The Triple Goddess gaat het ook opwaarts, wordt bekender en komt steeds meer vraag om leden aan te nemen. De jaarfeesten worden steeds drukker bezocht waardoor we een beetje in de knel komen en strikt te werk moeten gaan willen we de jaarfeesten open houden. Een kwestie van re-organisatie en ook hier weer meer verantwoordelijkheid voor een ieder van de clan. Avonden geven die je moet invullen, zoals rituelen en workshops/meditaties/visualisaties maken. Volgende week beginnen we met de maandelijkse Keltische Volle Maankalender die een ieder individueel moet gaan geven. De mijne wordt de Maan van de Langste Nacht in januari en best spannend want je staat voor een groep vreemde mensen en als je dit niet gewend bent. Normaal verzorg je een onderdeel maar nu staat de hele avond tot je beschikking.

Voor zover gaat het dus allemaal heel goed. Thuis ben ik nu met de vakantie aan het bijkomen, maja het huis(houden) heeft ook eens een extra beurt nodig. Ben gaan  breien, lekker voor de tv maar dit moet nog wennen want mijn vingers en pols doen er van pijn. Heb al een proefsjaaltje met allerlei steken klaar en ben nu bezig aan een stola van 1.68 m. Met mijn dochters en kleinkinderen gaat het ook de goede kant, wat wil ik nog meer...:)

Kira mijn nieuwe hond is een heus doerakje hoor, eigenwijs en luisteren wanneer het voor haar uitkomt. Binnen gaat het wel en is ze erg lief maar buiten, trekken als een gek en haalt uit naar andere honden maar ook mensen. Heb een Halti voor haar waardoor dit minder is maar volgend jaar ga ik er toch iemand bij halen want wandelen moet plezierig zijn. Zit even met de financiën knel, de crisis treft ons zeker allemaal en onvoorziene kosten blijven ook niet uit. Ik schrok van mijn energie-rekening die door de strenge winter kwam, eigen gezondheidsrisico's die stijgen.. op een gegeven moment zijn ook je buffers op. Met het nieuwe begrotingsakkoord veronderstellen ze ons er blij mee te zijn maar ik niet en geef de SP gelijk dat ze er niet mee in zijn gegaan. Ook op het centrum worden we hier vaak mee geconfronteerd dat mensen in paniek zijn en er niet meer uit komen. Bewindvoerders de macht hebben en doen wat hun blieft of je nou wel of geen kinderen hebt. Het is heel triest gesteld met onze sociale samenleving.

Minder goed gaat het met mijn 19 jarige tijgerkatje Mitsy, de oudste. Ze is altijd heel iel geweest maar wordt nog magerder. Een dikke bult bij haar kaak, onder het oog. Het kan een tumor zijn of een ontsteking. Ze laat zich niet helpen en bekijken, de dierenarts gaf een te hoog risico aan voor narcose en kreeg ze antibiotica maar dat hielp ook niet. Ze geeft geen blijk van pijn, wel lastig natuurlijk maar wat doe je als ze verder nog goed actief is, eet en drinkt. Heb tijdens een spirituele-avond nog met een Sjamane gesproken en ze zei ook, gewoon laten, ze geven zelf wel aan wanneer het hun tijd is en ik moet daar ook op gaan vertrouwen. Best moeilijk maar ik laat haar totdat ik denk dat het niet meer mogelijk is.

Dit voor zover... tot de volgende keer

Binnenkort Samhain

Geen opmerkingen:

Een reactie posten