donderdag 2 mei 2013

Roerige tijd.... drukte: vreugde, verdriet en verlies

Ik had veel eerder willen updaten, het was druk, leuk druk en bezig met van alles, blij dat er binnenkort vakantie was en mijn dingetjes kon gaan inhalen. Ergens las ik een krachtige tijd maar wat moet je daarmee als je dan ineens overmand wordt door verdriet, intens verdriet terwijl je toch volop in het leven stond. Waarmee moet ik hier op het blog nu mee beginnen. Je zult gezien hebben dat ik het een tijd heb laten liggen en nu alles aaneen heb geplaatst. Ik heb leuke fotoos over de Elf Fantasy Fair en mooie natuurfoto's van een wandeling in Benzerade, een wijk in Heerlen. Had het allemaal vorige week willen doen, kwamen daar geen treurige berichten tussendoor waar ik dan toch mee begin. Ligt het niet zo dichtbij kom je daar nog wel overheen maar toch diep, diep treurig dat een vriendin je belt met de boodschap dat een petekind van 25 jaar zich voor de trein gooit en later vermoord blijkt te zijn en de manier hoe slaat er wel goed in. Je begrijpt de wereld niet meer, het gaat boven het bevattelijke. Dezelfde vriendin een paar dagen later met de boodschap dat weer een dierbaar iemand naar de overzijde gaat die ik ook ken en in contact mee stond toen ik het moeilijk had. Net wat ik zeg het ligt niet zo dichtbij maar het gebeurd en kan gebeuren bij iedereen. Je kan daar alleen maar voor zijn en je zit met je eigen gevoelens voor wat wel dichtbij is, mijn geliefde hond. Je ziet haar gaandeweg aftakelen en je zit met de beslissing of de tijd daar is om te laten inslapen. In het weekend, niks anders dan zitten huilen. Het gaat steeds slechter met zitten en opstaan, terwijl ze toch nog goed op de been blijft, wat ook op en af gaat en rustig aan loopt, goed eet en drinkt. Afgelopen dinsdag was het dan zover, nog twijfelende maar ik denk dat ik haar voor een slechtere afgang heb behoedt. Mijn gevoel is nog steeds van ik wil dit niet, ik wil haar niet kwijt, ik omring mezelf in het duister maar ik kwam een mooie tekst tegen waardoor het weer gaat en die misschien ook andere kan troosten bij het verlies van hun dier.








2 opmerkingen:

  1. Ach ik lees het nu pas over het meisje en over je hond. Wat een treurige berichten allemaal. Dan begrijp je idd de wereld niet meer, hoe kan dat, hoe kan een mens of mensen dat doen. Nou ja... MENSEN? Beesten kan je ook niet zeggen dat is een belediging voor de beesten, dieren. MONSTERS, ja deze naam past beter bij zulke... ik heb er geen woord voor...
    En dan je hond, je lieve kamerad, ik weet zeker dat je haar voor veel pijn behoed hebt. Dat moest ik voor drie jaren ook doen, een afschuwelijke beslissing, je beslist over leven en dood.Ik weet ook zeker dat ze vaak bij jou is, dat voel ik van mijn eerste Ebba ook, en van onze Floortje(kat).
    Lieverd nogmaals het allerbeste, en de tijd neemt je echt veel verdriet weg...
    liefssssssssssss, knufffffffffff
    Christl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het blijft alles heel erg moeilijk. Je kunt je door dat soort mensen moeilijk doorheen prikken en zijn volgens mij meer met en naar hunzelf gericht.

      Ja mijn lieve Ischa, aan alles komt een eind en denk nog iedere dag aan haar. Heb de fokster ingelicht die had haar zusje gehouden, al met 9 jr in moeten laten slapen door een melanoom achter in de bek wat terug kwam na een operatie, niet meer kon eten en drinken en hoorde dat de meeste van het nest er niet meer zijn. Isch heeft nog veel geluk gehad qua gezondheid. Intact tot de d'r tiende. Je blijft ze missen hé Christl - het zijn als kinderen voor je en inderdaad naar mate de tijd verstrijkt heelt dat ook. Veel liefs en een knuffff ;)

      Verwijderen