vrijdag 3 mei 2013

Chemotherapie maakt veel patiënten alleen maar zieker


Chemotherapie is vaak helemaal niet effectief. De beste aanpak van kanker is een aangepast dieet in combinatie met een reguliere behandeling. Dat stelt internist in opleiding dr. Jan van Klinken in het Reformatorisch Dagblad.
Hij kent veel mensen die baat hebben gehad bij chemotherapie, maar hij is ook op de hoogte van statistieken.

Die laten volgens Van Klinken geen positief beeld zien. Sterker nog, oncologen die chemotherapie voorschrijven lijken een beetje op grossiers in valse hoop.

Dramatisch
Jaarlijks wordt in de wereld 49 miljard dollar (37,7 miljard euro) uitgegeven aan kankermedicijnen. Daarvan wordt drie kwart gebruikt om patiënten eigenlijk alleen maar zieker te maken, in plaats van beter, aldus Van Klinken. Je hebt als kankerpatiënt wel de ellendige bijwerkingen, zo zegt hij, maar je hebt geen baat.

Hij noemt als onderbelicht aspect van de chemotherapie de concentratiestoornissen en geheugenproblemen die eigenlijk nooit meer herstellen.

Op 13 april jongstleden verklaarde prof. dr. René Bernards van het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis in Amsterdam in De Telegraaf dat drie kwart van alle kankermedicijnen niet werkt. Dramatisch, vindt Van Klinken.

Botte bijl
Hij legt uit: “Chemotherapie is ooit ontwikkeld voordat we enig benul hadden van de oorzaak van kanker. Het was een botte bijl tegen alles dat snel deelt. Er was tot nu toe niets beters voorhanden. Sommige therapieën worden vaak meer voor de vorm gegeven dan voor de werkzaamheid. We weten althans dat de kans dat het werkt klein is.”

Van Klinken wil vooral de aandacht vestigen op uitspraken van de Amsterdamse professor Hans Westerhoff, die heeft gezegd dat verstoringen in onze stofwisseling in de nabije toekomst helder aan het licht kunnen worden gebracht en met behulp van voeding vroegtijdig kunnen worden bijgestuurd. Daarmee is kanker de wereld niet uit, maar volgens Westerhoff ligt hier wel de sleutel.

Bron: Refdag.nl

© Copyright (c) Niburu.nl

2 opmerkingen:

  1. jammer dat er niet wordt vermeld dat de chemo, wel heel veel mensen helpt en ook hun leven weer een poosje verlengt. Ik ken er genoeg, mijzelf inbegrepen, want de hoop sterft het laatst. Tegenwoordig wordt er bij iedere kankerpatient de chemo samengestelt die bij het type kanker past en nauwkeurig afgewogen...
    dank zij de chemo leef ik nog, en daarvoor ben ik uiteraard heel erg dankbaar, en dat is nu bij mij 7 jaar geleden, en de kans dat het werkt is juist HEEL GROOT geworden. Vroeger stierfen Vrouwen met borstkanker meer als de helf. Nu maar 10 procent, wat natuurlijk ook nog te veel is. En het ligt heus niet altij aan het voedsel, of slechte levensomstandigheden. WAAROM KRIJGEN HELE JONGE KINDEREN DAN OOK KANKER?????Het ligt gewoon in de genene, die door worden gegeven, en daar kan geen goede of slechte voeding verhinderen. Ik vind zulke uitspraken van een professor zo verschrikkelijk arrogant. Waarschijnlijk heeft hij zelf nooit kanker gehad, en ik durf erop te wedden, mocht hij ooit of zijn familie in zulke verschrikkelijke omstandigheden komen, dat hij ook vor de chemo en bestralingen kiest, want dan heb je een eerlijke kans om nog een beetje langer te kunnen leven, zonder pijn en aftakeling. Maar een voedingsomstelling helpt echt echt echt niet, denk maar aan het moermandieet. mensen die ik kende inklusief mijn schoonzuster heeft het echt niet geholpen en zijn, omdat ze weigerden chemo en bestralingen te nemen, mag ik wel zeggen, ellendig gestorven. Afschuwelijk, deze professor weet echt niet wat hij zegt of praat...ik noem het maar kinderlijk pritpraat, geklets...
    Phoe, dat moest ik even kwijt...
    IK BEN ONZETTEND BLIJ DAT DE CHEMO EN BESTRALINGEN WEL BESTAAN, EN DAT DE MEESTE ARTSEN HUN BEST DOEN JE WEER ER BOVEN OP TE KRIJGEN...
    lieverd slaap lekker
    Bussi, Kram
    Christl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is moeilijk om daar een oordeel over te geven lieve Christl. Hij zegt zelf ook dat er wel degelijk mensen baat hebben bij chemo maar bij velen ook niet. Je hebt gelijk waarom krjgen kleine kinderen kanker en dat antwoord kan ik alleen vinden in een spiritueel opzicht maar wilt niet zeggen dat dit het dan is. Wat ik wel weet is dat velen er ontzettend ziek van worden, (over)vermoeidheid, misselijk, haaruitval enz. buiten dat het wel of niet baat heeft. Dit kan in mijn ogen nooit goed zijn, een kleine verergering in je gesteldheid oke maar vaak heeft het meer impact. Ik denk dat het veel dieper ligt in de constitutie en karma van de mens wat betekent dat juiste voeding dan ook niet helpt. Met wat ik heb meegemaakt met mijn vader en meer in de familie ben ik er geen voorstander van. De chemo en bestraling sloeg aan en doch de strijd verloren. Hij was op het laatst zo beroerd wat ik nog steeds niet kan vatten dan dat de chemo dit heeft gedaan. Ik zou niet weten wat te doen als ik er zelf voor stond. Ligt ook nog eraan in wat voor stadium je bent. Kan alleen hopen dat er betere middelen komen in de plaats er van.

    Slaap ook lekker, mooie droompjes en een knufff ;)

    BeantwoordenVerwijderen